Home > Notices & Highlights > News details

International Students of Shanghai University of T.C.M Visit Museum

Published:2014-07-20

June 15, 2014, more than thirty international students from different countries who has participated in the "Shanghai Summer School of Traditional Chinese Medicine project,"  gathered in the Shanghai Museum of Traditional Chinese Medicine. They explored the culture of Chinese medicine with volunteers.


2014年6月15日,三十多个来自不同国家参与“上海暑期学校中医药项目”的留学生齐聚于上海中医药博物馆,与志愿者们一起探索中医药文化。

我校的博物馆包括一楼的医史综合馆,二楼有养生康复、针灸推拿、中医文化、中药方剂和中医科教5个专题馆,三楼是校史陈列馆和中药标本陈列馆及中药科普活动室。展出内容涉及养生康复、针灸推拿、中医文化、中药方剂和中医科教等。留学生们在志愿者们和博物馆解说员的细心讲述下,饶有兴致地游览,观赏了许多珍藏在中医药博物馆内的展品,如养生康复馆展示《内功图说》和《导引图》等医药文物和拓片,针灸推拿馆展出新石器时代的医疗用具砭石,镇馆之宝——铜人,还有将古老的中医学和现代高科技相结合的多媒体人体针灸模型、按摩点穴智能人、MM—3中医脉象仪和辨证论治触摸屏等展项。3楼的中药标本陈列馆更是向留学生们展示了一个不一样的自然世界。短短的一个下午不知不觉流逝,而有些留学生们热情依旧……

  这次活动让上海暑期学校的留学生们有机会亲身了解到了中国传统医学,感受到中医药的魅力,并为中国学生和留学生的自由交流、相互学习、增进友谊提供了广阔的平台。